دلایل رد شدن ضمانت نامه

دلایل رد شدن ضمانت نامه

دلایل رد شدن ضمانت نامه

دلایل رد شدن ضمانت نامه چیست؟ ضمانت ها معمولاً فقط برای محصولاتی اعمال می شود که پس از خرید تغییر یا اصلاح نشده اند.

به عنوان مثال، اگر صاحب خودرو قطعات غیر استاندارد را اضافه کند که عملکرد، قابلیت اطمینان و پایداری خودرو را به طور قابل توجهی تغییر می دهد،

ضمانت نامه در مورد خودرو باطل می شود.

اگرچه برای طرفداران خودرو تغییر موتورها یا ایجاد پیشرفت های دیگر در پیشرانه برای ترغیب نوع خاصی از عملکرد از خودرو رایج است،

چنین تغییراتی، در بیشتر موارد، گارانتی را باطل می کند.

هنگامی که چنین تنظیمات پس از فروش انجام می شود، می تواند بر قابلیت اطمینان خودرو تاثیری بگذارد که نمایندگی و سازنده در قبال آن مسئولیتی ندارند.

هر شرکتی فرایند خود را برای رسیدگی به ضمانت نامه ها دارد.

حتی اگر یک محصول هنوز در بازه زمانی تعیین شده توسط گارانتی باشد،

ممکن است شرکت به چندین دلیل اثبات نیاز داشته باشد

تا نشان دهد محصول در دوره عادی استفاده عملیاتی شکست خورده است.

اگر محصول به دلیل اقدامات مالک و نه به دلیل نقص در طراحی یا ساخت، خراب شود،

به احتمال زیاد گارانتی رعایت نمی شود.

به عنوان مثال، صاحب محصول ممکن است محصول را در محیطی بسیار گرم یا خیلی سرد برای استفاده منطقی قرار داده باشد.

شرایط ضمانت نامه می تواند از تعمیرات رایگان محصول معیوب تا تعویض کامل محصول متفاوت باشد.

ممکن است به صاحب محصول دستور داده شود که محصول را به نزدیکترین تعمیرکار مجاز ، به فروشنده برگرداند یا مستقیماً به سازنده ارسال شود.

تفاوت ضمانت ها

ضمانت گارانتی و ضمانت معمولی اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند،

اما تفاوت های ظریف دارند. هر دو فروشندگان را ملزم می کنند تا در مورد پیشنهادات خود به وعده های خاص عمل کنند.

با این حال، تفاوت در میزان اطمینان تولیدکننده در مورد کیفیت و عملکرد محصول است.

ضمانت نامه تضمین فروشنده است که اگر محصول آنها با مشخصات خاصی مطابقت نداشته باشد، راه حل در دسترس است.

ضمانتنامه شرایطی را که فروشنده در آن مسئول است و همچنین شرایطی که مستثنی است، توضیح می دهد.

اگرچه خریدار هزینه جداگانه ای برای گارانتی نمی پردازد، اما قیمت گارانتی در قیمت محصول گنجانده شده است.

ضمانت عبارت است از وعده یا اطمینان تولید کننده یا فروشنده مبنی بر اینکه محصول مطابق توصیف عمل می کند یا استانداردهای کیفیت خاصی را برآورده می کند.

در غیر اینصورت، تعمیر یا تعویض می شود.

گارانتی لوازم هیچ هزینه ای برای خریدار ندارد و می تواند بر روی محصولات و خدمات ارائه شود.

با تشکر، پاسارگاد سرویس

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پاسخ گوی سوالات شما هستیم

تلفن پشتیبانی

021-38904

۷ روز هفته و ۲۴ ساعته پاسخگوی تیکت‌های شما هستیم.